Teknologi og innovasjon

Nye tankar rundt eit gammalt problem

Teknologien rundt skredoverbygg har stått stille i 100 år. Løysinga vår er ei omvelting innan feltet, men den er verken krevjande å få til eller dyr å produsere. Det er ofte slik at ein god idé kan ligge opp i dagen, det gjeld berre å finne den, og samle dei riktige folka som kan setje idéen ut i livet. 

Enkle prinsipp, moden teknologi

Prinsippet bak Bypass sikkerhetstunnel er det samme som i eit køyretøy plassert på høgkant. Den trygge, grøne sona er omkransa av eit solid og sikkert rammeverk som absorberer støtet frå skredet.

Den grøne sona i seg sjølv toler alle kreftene frå skredet utan å kollapse. På toppen av det monterer me vår spesialutvikla skredbane (raud sone), som gjennom tre sonar tek imot, dempar og avleier kreftene frå skredet.

Resultatet er ein vegbane som er fullstendig trygg og upåverka av skredet.

Bypass sikkerhetstunnel er modulbasert, slik at det er enkelt og fort gjort å bytte ut skadde seksjonar om det skulle bli naudsynt. Sikkerhetstunnelen er rask å setja opp, kan flyttast på, og resirkulerast.

Slik har me utarbeidd ei moderne løysing på eit eldgammalt problem:

Patenterte løsninger

Fullskalatest med NTNU

Sikkerhetstunnelen besto sin første fullskalatest i 2023, i samarbeid med NTNU og dyktige ekspertar på fjell- og vegsikring.

Unik 4-lags Konstruksjon

Bypass har patentert aktiven til eit unikt 4-lags dempa takkonstruksjon som er i stand til å dempa opptil 90% av energien frå eit skred. Dette innovative systemet vernar beresystemet frå skadar sjølv under ekstreme forhold. Kvar del av modulen speler ei vital rolle i energidempinga:

  1. Grøn lag – Røyrpakkar.
  2. Lilla lag – Berebru.
  3. Rosa lag – Fordelingsbjelke.
  4. Blå lag – Krasjboksar/Støytdemparar.

1. Beskytt vegen med Bypass Skredsikring

Når skredet treff, er det avgjerande at vegen er trygg. Med Bypass Sikkerheitstunnel dempar vi 80-90 % av skredenergien på berre 1/10 sekund. Etter 2-3 sekund sprett steinblokkane vidare, og skredsikringa er raskt klar for nye utfordringar.

2. Bypass er optimal i dei kritiske sekunda når skredet kjem nedover terrenget.

Trafikantar kan trygt køyre sjølv om skredet treffer skredoverbygget, som er solid og påliteleg.

Vårt energidempande, ugjennomtrengjelege tak er skråstilt 15 grader for å sikre at steinblokkane rullar av (sjølvreinsande).

3. Vi set tryggleik og sikkerheit først.

  • Gjennomført fullskalatestar med steinblokker opp til 4,7 tonn.
  • Steinblokkene vart sleppte frå 50 meters høgde.
  • Steinblokkene nådde ein fart på 137 km/t.
  • Vår løysing stoppa steinblokkene på berre 50 cm.
  • Ingen stein eller skred når vegbanen, tryggleiken er ivaretatt.

Materiale

Ved bruk av kjende og lokale materiale som stål og aluminium, understrekar Bypass forpliktinga si til berekraft. Kombinasjonen av kort byggje- og montasjetid saman med kostnadseffektivitet gjer Bypass sine modular til ei ideell løysing for å møta skredutfordringar på ein berekraftig og økonomisk måte.

Partnere

Enodo
NTNU
Innovasjon Norge
Forskningsrådet
Raufoss Aluminium (tidligare Hydal)
Halsnøy Dokk
Marine Aluminium
Stord Anlegg
Norconsult
Wimo Fjellsikring
Kapp Aluminium
Atheno

Hald deg oppdatert på skredsikring!

Med vårt nyheitsbrev blir du blant dei første som får vita om nye produkt, tenester og innovasjonar innan skredsikring.